2023-11-29

Västerås Destilleri AB

Designändring

Västerås Dry Gin med den nya, gröna etiketten.
Västerås Dry Gin med den nya, gröna etiketten och en drink med apelsin.

Ny design, nya äventyr!

Vi är överlyckliga att dela med oss av vår senaste förändring - Västerås Dry Gins helt nya etikettdesign! Från grå till förtrollande grönt har vi gett vår flaska en ny look som vi hoppas ni älskar lika mycket som vi gör.

Varför denna ändring?

Varför?

För oss handlar det om att spegla själva essensen av Västerås, vår älskade hemstad. Den gröna nyansen representerar inte bara det frodiga landskapet runt Mälaren, utan också den växande passionen och gemenskapen kring vårt gin. Grönt symboliserar även förnyelse, hopp och vår strävan efter hållbarhet.

Färgen grön:

Grön representerar för oss fräschör, tillväxt och en känsla av harmoni med naturen. Det är vår väg att omfamna förändring och hållbarhet i varje droppe.

Samma goda gin, ny design:

Trots den nya designen förblir Västerås Dry Gin den samma utsökta drycken som våra kunder älskar. Det är fortfarande samma omsorgsfullt framtagna gin, nu presenterat i en fräsch och modern förpackning.

Det handlar om äventyr.

Vår gin har alltid stått för att utforska smaker och skapa minnen. Med denna nya design vill vi inspirera er att följa med på ett smakäventyr genom varje sipp.

Förberedelse för framtiden:

Västerås Destilleri genomför denna etikettförändring för att bana väg för kommande produkter och säkerställa att vi fortsätter växa. Det är ett strategiskt steg mot att utforska nya smakupplevelser och överträffa förväntningarna för våra kunder.

Skapa minnen genom äventyr:

Vår gin har alltid stått för att skapa minnen och äventyr. Den nya designen inspirerar inte bara till att utforska smaker utan också till att skapa minnesvärda stunder vid varje sipp.

Denna ändring kommer att ske från och med den 1 december, butikerna kommer att fasa ut flaskorna med den gamla etiketten först och sedan gå över till den nya etiketten.

"Att fira två år är en milstolpe för oss. Vi har funderat på denna förändring länge, och det känns rätt att lansera den nu när Västerås Dry Gin firar sitt andra år. Det är vår hyllning till gemenskapen som har stöttat oss från dag ett och ett steg mot att forma framtiden för vårt älskade varumärke."                    - Salar Azizi, VD & Master Distiller

"Vi är stolta över denna nya design, som inte bara representerar en yttre förändring utan också en inre förnyelse. Den gröna etiketten är en symbol för vår strävan att erbjuda våra kunder en unik och minnesvärd upplevelse."           - Emmelie Fallberg Loreshirin, Vice VD